Webcare, of Social Care, zijn twee termen maar ze betekenen hetzelfde. Webcare is online aanwezig zijn. Luisteren en reageren op positieve en negatieve berichten over jouw merk of bedrijf behoort tot één van de taken. Het webcare team zijn de online oren en ogen van jouw bedrijf.
Ik zie nog te vaak bedrijven zenden op social media, maar niet reageren wanneer een klant online contact zoekt. Als een klant belt nemen bedrijven meteen de telefoon op. Wanneer een klant contact zoekt via social media zie ik vaak dat er of niet of veel later, soms dagen later, gereageerd wordt.
Wanneer jij als persoon of bedrijf niet de tijd of mensen hebt om online aanwezig te zijn, dan moet jij jezelf afvragen of je dan wel online aanwezig moet willen zijn?
Taken webcare
- Luisteren en reageren
- Het onderhouden van klantcontact
- Proactief opsporen van kansen en bedreigingen
- Preventief informeren
- Het bewaken en versterken van de online reputatie
Hootsuite social media management
Als “Solution Partner” en “Brand Ambassador” van Hootsuite gebruik ik zelf Hootsuite Pro als tool om webcare uit te voeren, en ik wil u dan ook één van de pakketten van Hootsuite aanbevelen.
Hootsuite social media management ontzorgt door jou op één enkel platform in te laten loggen, en vanuit daar meerdere social media kanalen en apps te beheren. Je hoeft dus niet meer op meerdere kanalen afzonderlijk in te loggen. Apps die toe te voegen zijn aan je dashboard zijn onder andere Evernote, WordPress, Foursquare, Vimeo, Instagram en YouTube.
Meer weten over Hootsuite? Kijk dan hier voor de verschillende pakketten of neem contact met mij op.
Opties binnen Hootsuite zijn:
- Social media monitoring
- Berichten inplannen
- Bulk planning
- Werken met teamleden
- Werken in teams
- Statistieken
- Dashboard apps
- Android en IPhone app
- Hootlet
- Hootfeed
Vragen over Webcare?
Wanneer u vragen heeft over webcare neem dan contact met mij op.