Je hebt de term vast al eens gehoord, het kan via Facebook en Swarm, en daarnaast kun je bij Instagram, Pinterest en Google+ je locatie aan het bericht toevoegen.
De apps Instagram en Pinterest werken zelfs samen met apps Swarm en Foursquare. Je kunt jezelf via Instagram laten inchecken bij Swarm en bij Pinterest kun je locaties aan pins toevoegen die verzorgd worden door Foursquare.
Maar heb je wat aan dat inchecken?
Als consument is het natuurlijk leuk als jij jouw vrienden kunt laten zien waar je bent en bent geweest en wat je daar hebt gedaan generic ventolin online. Zie onderstaand voorbeeld waarbij ik exact kan zien waar mijn zwager uithangt 😉
Via Swarm kun jij jouw checkin met tekst en foto ook doorsturen als tweet naar Twitter of koppelen aan Facebook als een checkin op Facebook.
Via de Foursquare app kun je recensies achterlaten over een locatie, winkel of bedrijf. Dus je kunt een pizza aanbevelen van de plaatselijke pizzaria of juist aangeven dat je geen brood moet halen bij de plaatselijke supermarkt omdat je voor de tweede keer in één week daar oud brood hebt gekocht.
Daarnaast zit er in Swarm een spelelement wat het inchecken leuker maakt. Er zit een competitie element in in de form van een “Mayorship” voor de persoon die de afgelopen 30 dagen op die locatie het meest is ingechecked. Daarnaast kun je “Badges” verdienen, als je bijvoorbeeld de afgelopen 30 dagen 21 keer hebt ingechecked bij een treinstation krijg je de “Travelers badge”.
Ook kun je sinds één van de laatste updates van Swarm ook met je vrienden op Swarm chatten waarbij de chatters van elkaar kunnen zien op de kaart waar ze vandaan chatten.
Wat heb je als ondernemer aan al dat inchecken?
- Allereerst de positieve recensies die via Foursquare worden achtergelaten zijn natuurlijk een voordeel.
- Als jij een bakker bent en je hebt meerdere concurrenten in de buurt dan is het super als het merendeel van de bezoekers positieve recensies achterlaat dat jou croissants het lekkerst zijn. Dat gaat mensen over te streep trekken om naar jou te gaan en niet naar jouw concurrent.
- Daarnaast kun je natuurlijk het inchecken via Facebook of Swarm promoten door het op de deur of raam te promoten dmv een bord.
Mijn vraag aan jou
Check jij vaak in? Zoja welke app gebruik jij daarvoor?
Vragen?
Heb jij vragen na aanleiding van dit microblog? Laat dan alstublieft een reactie achter dan help ik jou graag.
.yuzo_related_post img{width:160px !important; height:150px !important;}
.yuzo_related_post .relatedthumb{line-height:15px;background: !important;color:#!important;}
.yuzo_related_post .relatedthumb:hover{background:#e1e1e1 !important; -webkit-transition: background 0.5s linear; -moz-transition: background 0.5s linear; -o-transition: background 0.5s linear; transition: background 0.5s linear;;color:#!important;}
.yuzo_related_post .relatedthumb a{color:!important;}
.yuzo_related_post .relatedthumb a:hover{ color:}!important;}
.yuzo_related_post .relatedthumb:hover a{ color:!important;}
.yuzo_related_post .yuzo_text {color:#!important;}
.yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text {color:#!important;}
.yuzo_related_post .relatedthumb{ margin: 0px 0px 0px 0px; padding: 5px 5px 5px 2px; }
.yuzo_related_post .relatedthumb{
display:block!important;
-webkit-transition:-webkit-transform 0.3s ease-out!important;
-moz-transition:-moz-transform 0.3s ease-out!important;
-o-transition:-o-transform 0.3s ease-out!important;
-ms-transition:-ms-transform 0.3s ease-out!important;
transition:transform 0.3s ease-out!important;
}
.yuzo_related_post .relatedthumb:hover{
-moz-transform: scale(1.1);
-webkit-transform: scale(1.1);
-o-transform: scale(1.1);
-ms-transform: scale(1.1);
transform: scale(1.1)
}
.yuzo_related_post{
overflow:inherit!important;
}
jQuery(document).ready(function( $ ){
//jQuery(‘.yuzo_related_post’).equalizer({ overflow : ‘relatedthumb’ });
jQuery(‘.yuzo_related_post .yuzo_wraps’).equalizer({ columns : ‘> div’ });
})